maandag 12 januari 2009

Leuk weekend

Zoals een van de vorige berichtjes reeds aangaf, gaan we in maart hoogstwaarschijnlijk terug naar België afzakken. Daarom leek het ons een verstandig idee om onze spulletjes alvast te koop te zetten. We willen van alles vanaf zijn voordat we eind deze maand op reis vertrekken. Kwestie van niet met een houten tafel en een drie-zit door de outback te moeten trekken :-). Niet veel later kregen we telefoon van onze bovenburen, Jeremy en Catherine. Zij wonen nog maar pas samen en zitten momenteel op campingstoelen 's avonds naar tv te kijken. Ze waren dus best wel geïnteresseerd in onze zetels, hehe. Daar zijn we dan al vanaf en gelukkig mogen we er nog tot de 24ste blijven opzitten. Ideaal dus! Uiteindelijk zijn ze nog een hele avond blijven plakken. Jeremy heeft me zelfs zover gekregen om een australische pint te proeven. :-) 't Zijn vriendelijke mensen en het is jammer dat we ze pas leren kennen nu we hier weggaan.

Zaterdag werden we verwacht bij Jennefer en Bart voor een BBQ. De laatste keer dat we hun nieuwe huis hadden gezien, was het nog helemaal leeg en zat alles in dozen. Nu was alles ingericht en het zag er nog beter uit. Wij zijn er echt jaloers op. En zeg nu zelf, eten met zo'n uitzicht, dat vind je zelfs niet in een 5-sterren hotel.


De volgende dag was de zon wederom van de partij en dus was het tijd voor waterpret. Na de voormiddagwandeling ben ik 's middags met Bart nog wat 'baantjes gaan trekken' in de zee. Ze wonen op 500m van de zee dus ver was het niet. We zaten redelijk diep het water in en op 5 meter van ons was er een jonge kerel aan het verdrinken en met zijn armen aan het zwaaien. We hebben de redingsactie van vlakbij meegemaakt. Het is ongelofelijk hoe rap die lifeguards ter plaatse zijn en geeft toch een gerust gevoel. Ik heb wel vertrouwen in mijn zwemkwaliteiten maar tegen de kracht van de zee kan je niet veel doen. Ik vond de golven best stevig maar volgens Bart (een doorwinterde surfer) stelde het niet veel voor en waren er geen gevaarlijke rips dus bleef ik maar rustig in zijn zog meezwemmen :-). Om tot rust te komen zijn we daarna met z'n allen gaan dobberen in hun zwembad, al was dat buiten de kinderen gerekend. Die voelen zich als een vis in het water en dus was het ravotten geblazen. Niet te doen hoeveel plezier ze daar in hadden. En maar schaterlachen, en maar de deugeniet uithangen... Alsof er geen einde kwam aan hun energievoorraad! :-)


We hebben ons het hele weekend enorm geamuseerd en we gaan hen zeker missen als we Australia verlaten!

Tot de volgende update,

Brecht en Ingrid

2 opmerkingen:

Jennefer zei

hallo, ik heb het mij deze keer eens gemakkelijk gemaakt en de link van jullie blog gewoon in die van mij gezet... hou ouder hoe luier! jullie krijgen de groeten van de pa en ma van Bart! xxxx jen en de familie

Griet zei

Hi!
Ik ben er eindelijk toe gekomen om jullie blog te lezen! Met de foto's erbij weten we nu wat we ons moeten voorstellen bij jullie verhalen. :-)
De tennis in Sydney gisteren was de max! Veel plezier als jullie morgen zouden gaan! Misschien helpt onze "leugen" jullie ook wel het centre court binnen :-)
Veel groetjes en tot binnenkort voor de foto-uitwissel!
Griet